Alcohol Free Menjadi Hit, TWICE Membocorkan Anggota Terbaik dan Terburuk dalam Menghafal Koreo

 


Hai, Semua! Setelah lama menunggu peminat, TWICE akhirnya kembali dengan lagu berjudul Alkohol Free. Kembalinya ini cukup istimewa, memandangkan musim panas di Korea. Seperti biasa, ahli TWICE selalu mempesonakan persembahan mereka, termasuk lagu ini yang tebal dengan getaran musim panas.


Seperti yang disebutkan oleh Koreaboo beberapa waktu yang lalu, ahli TWICE mengadakan wawancara dengan BuzzFeedVideo, yang disiarkan di Youtube. Ada sesuatu yang menarik dalam sesi temu ramah ini. Ketika ditanya mengenai ahli mana yang terbaik dalam belajar koreografi, tanpa ragu-ragu, tujuh anggota TWICE segera menunjuk Mina.


Sementara itu, Mina sendiri dan Jihyo memilih Momo sebagai ahli yang terbaik dalam koreografi. Semua ahli TWICE bersetuju dengan dua nama ini. Kedua-dua Mina dan Momo mempunyai kekuatan masing-masing, dan sangat cepat mengingat setiap perincian pergerakannya. Mereka berdua pantas dijuluki sebagai ratu menari dalam TWICE.



Tiba giliran mereka untuk bertanya, anggota mana yang paling lambat dalam mengingat koreo, lapan anggota TWICE serentak menunjuk Jeongyeon, dan juga Jeongyeon sendiri. Melihat semua tangannya, Jeongyeon bingung. Tetapi vokalis TWICE dengan cepat bersetuju dengan jawapan ahli. Jeongyeon juga mengakui bahawa dia sebenarnya sukar mengingat koreografi. Dia bahkan boleh membuat tarian terburuk di panggung, walaupun dia pandai berlatih.


Mendengar pengakuan Jeongyeon, dua kali anggota satu persatu memberitahu kejadian lucu Jeongyeon ketika dia sedang membuat persembahan. Momo mengatakan bahawa Jeongyeon pernah mengacaukan koreo untuk lagu Touchdown ketika mereka mengadakan konsert di Bangkok. Kesalahan itu malah menjadi salah satu momen ikonik yang dikenang oleh peminat mereka.


Nayeon cuba mengingati kesilapan Jeongyeon dalam lagu Look at Me. Sebelum disebutkan, Jihyo segera mengatakan dengan mengatakan bahawa kesalahan Jeongyeon dalam lagu itu terlalu banyak, jadi tidak perlu diingat lagi. Kerana terlalu banyak melakukan kesalahan, Sana juga bersetuju bahawa Jeongyeon akan menjadi bintang pertunjukan dalam kumpulan mereka. Walaupun begitu, Chaeyoung mempertahankan dengan memberikan kenyataan bahawa Jeongyeon cukup pintar untuk menutup kesalahannya dengan cepat, seolah-olah tidak ada yang terjadi.

Previous Post Next Post

Contact Form