Asus BR1100 Dikeluarkan, Laptop untuk Rakan Belajar Kanak-kanak

 Asus membawa komputer riba baru untuk pasaran . Dinamakan Asus BR1100 untuk menemani anak-anak belajar dalam talian.

Terdapat dua varian yang dipersembahkan, iaitu BR1100CKA yang mempunyai reka bentuk kerang sehingga senang digunakan untuk kanak-kanak. Kemudian BR1100FKA yang membawa reka bentuk boleh ubah fleksibel yang meningkatkan interaksi kanak-kanak semasa belajar.


Kesamaan antara kedua-duanya adalah ciri reka bentuk yang lasak dan dilengkapi dengan pelbagai modul keselamatan khas agar selamat apabila digunakan oleh kanak-kanak. Salah satu modul keselamatan ini adalah lapisan getah pelindung di seluruh badan sehingga dapat menyerap hentaman.



Lapisan getah pelindung juga memastikan komponen penting dalam Asus BR1100 dijaga sepanjang masa. Kekukuhan Asus BR1100 diperkukuhkan lagi dengan pensijilan yang lulus ujian ketahanan piawai tentera AS (MIL-STD-810H).



Asus juga menyediakan papan kekunci tahan tumpahan sehingga dapat terus berfungsi dan dilindungi walaupun keyboard terkena tumpahan cecair.


Spesifikasi Asus BR1100

Kedua-dua varian Asus BR1100 mempunyai ukuran 11.6 inci dengan resolusi 1366 x 768 piksel. Perbezaannya ialah versi BR1100FKA membawa skrin sentuh yang menyokong stylus.


BR1100 mempunyai ciri pengurangan cahaya biru yang diperakui dari TÃœV Rheinland. Bukan hanya mata, teknologi BacGuard disajikan dalam bentuk lapisan pelindung yang memungkinkan bakteria tidak membiak dan menjaga kebersihannya.


Teknologi BacGuard telah terbukti mampu menekan pertumbuhan bakteria berbahaya seperti E.coli dan Staphylococcus aureus pada permukaan papan kekunci dalam masa 24 jam dengan kadar keberkesanan sehingga 99%. Teknologi ini juga telah dikenali dan diuji melalui pensijilan ISO 22196 dan JIS Z 2801.


Mengenai landasan dapur, Asus mengaktifkan komputer riba dengan pemproses Intel dengan RAM hingga 16 GB. Memori dalaman adalah 128 GB eMMC, komputer riba ini memberikan pilihan peningkatan dalam bentuk slot M.2 tambahan yang dapat menampung SSD berkelajuan tinggi dengan kapasiti hingga 1 TB.


Di sekitar badan terdapat USB Type-C, USB Type-A, HDMI Ethernet dan jack audio 3.5mm untuk penggunaan peranti audio tambahan. Asus BR1100 telah hadir dengan ciri-ciri sambungan menggunakan WiFi 6 yang mempunyai kelajuan pemindahan data dan kualiti sambungan yang lebih baik.


Asus BR1100 juga dilengkapi dengan teknologi penghapusan bunyi AI. Teknologi ini membolehkan bunyi yang mengelilingi pengguna ASUS BR1100 dikeluarkan secara automatik agar komunikasi anak-anak dengan guru dapat lebih jelas dan lancar.


Komputer riba ini dilengkapi dengan kamera yang dilengkapi dengan fitur pengurangan kebisingan. Fungsi ini membolehkan wajah pengguna dipaparkan dengan lebih jelas dan dengan sedikit bunyi semasa melakukan aktiviti bersemuka secara dalam talian dalam keadaan ringan.


Asus BR1100 sudah tersedia di pasaran

Previous Post Next Post

Contact Form