Huawei Mate 50 mungkin tidak akan dilepaskan, inilah alasannya

 


Biasanya Huawei mengeluarkan 2 telefon utama setiap tahun, siri P dan Mate. Siri P50 Pro telah dipamerkan oleh Huawei ketika merilis HarmonyOS, tetapi dilaporkan siri Mate 50 tidak akan dirilis kepada umum.

Siri P biasanya dilancarkan oleh Huawei pada separuh pertama setiap tahun, sementara siri Mate dilancarkan pada separuh kedua setiap tahun. Tetapi sekarang setelah memamerkan P50, muncul berita bahawa siri Mate 50 tidak akan dilepaskan.


Huawei dilaporkan terpaksa melakukan ini sehingga mereka dapat memusatkan sumber daya terhad mereka pada keluarga P50. Sekiranya benar, ini adalah kali pertama Huawei tidak melancarkan siri Mate sejak 2013.



Walaupun ini sebenarnya dapat difahami kerana tekanan hebat yang mereka hadapi. Plus kekurangan cip global yang berlaku, dan memberi kesan kepada semua pengeluar HP, termasuk Huawei.


Sebelumnya, Huawei memamerkan penampilan P50 Pro ketika melancarkan Harmony OS. Dari gambar yang dilihat pada slaid persembahan CEO Huawei, Ren Zhengfei, kita dapat melihat kamera belakang P50 Pro, yang menunjukkan modul kamera belakang yang sangat besar dan bulat.


Di dalam dua bulatan besar itu tersimpan empat kamera, iaitu tiga kamera di bahagian atas dan satu kamera di bahagian bawah.


P50 Pro diharapkan dapat menggunakan sensor kamera terbesar untuk HP, sama dengan sensor yang digunakan di Sharp Aquos R6 yang dibuat dengan kerjasama Leica.


Oh ya, ia juga disahkan bahawa Huawei akan terus bekerjasama dengan Leica dalam mengerjakan kamera P50 Pro walaupun terdapat banyak khabar angin yang mengatakan bahawa mereka akan berpisah.


Ketua Pegawai Eksekutif Huawei mengatakan P50 Pro sebenarnya akan dirilis pada musim bunga 2021, tetapi mereka menghadapi banyak tantangan dalam pembebasan mereka. Dia akhirnya tidak dapat memastikan kapan P50 Pro akan dilepaskan.

Previous Post Next Post

Contact Form