Kisah Kim Namjoon atau RM di sebalik Lagu 'Butter' BTS


 Pasti anda sudah biasa, atau bahkan menghafal lirik lagu terbaru BTS berjudul "Butter". Lirik yang menggembirakan dan muzik yang menyeronokkan dapat membuat sesiapa sahaja mudah tergoda untuk bersenandung dan bahkan menari, Ladies!

Pada masa ini, "Butter" adalah lagu yang paling banyak ditayangkan. Tidak hairanlah, lagu ini sangat diminati di negara asing dan telah menjadi nombor 1 di Billboard International.


Bukan hanya itu, lagu baru ini juga mulai menyamai pencapaian lagu sebelumnya, Dynamite.


Butter mempunyai genre tarian pop yang ceria dan menarik. Video muzik juga dibuat berwarna mengikut lagu. Untuk koreografi itu sendiri, ia juga disesuaikan dengan lagu yang bertenaga dan menyeronokkan.


Di sebalik itu nampaknya, pemimpin Kim Namjoon atau RM (Rap Monster) mendedahkan sesuatu. Perkara ini diberitahu ketika mereka diwawancara oleh Sakshma Srivastav, seorang model dan penyampai dari India beberapa waktu yang lalu.


"Kami benar-benar menikmati proses membuatnya, tetapi sebilangan anggota mempunyai masa yang sukar untuk mengucapkan liriknya dalam bahasa Inggeris," kata RM dan Golden Maknae Jungkook segera menjawab dengan menyatakan persetujuan, "Yap, ya".


Mereka benar-benar bekerja keras untuk lagu ini, tetapi mereka juga mendapat hasil kerja keras itu. Terbukti lagu Butter masih bertahan di Billboard Hot 100.


Malah Butter berjaya menguasai semua carta muzik di Korea dan berjaya mengantongi "Certified All Kill". Chris Martin, vokalis Coldplay, juga mengatakan bahawa salah satu lagu baru kegemarannya adalah Butter by BTS.


Dengan lirik bahasa Inggeris, mereka berharap lagu mereka dapat diterima dengan lebih senang oleh peminat Kpop, terutama Army (sebagai peminat BTS dipanggil) di seluruh dunia.


Menurut Jimin seperti yang dikutip dari Soompi, "Butter" tidak memiliki pesan yang mendalam, tetapi merupakan lagu 'lucu' tentang meluahkan perasaan kepada seseorang, Ladies. Jungkook juga berharap lagu ini dapat menemani Tentera Darat pada musim panas.

Previous Post Next Post

Contact Form