Qualcomm Menjanjikan Sokongan OS Wear Baru

 


Di Google I / O 2021, Google mengumumkan perkahwinan antara Wear OS dan Tizen. Kini Qualcomm menjanjikan bahawa cipnya akan menyokong OS baru.

Dalam kenyataan kepada XDA-Developers, Qualcomm menjanjikan bahawa cip Snapdragon Wear 3100 dan 4100/4100 + akan menyokong kemas kini Wear OS 3.0, sekurang-kurangnya secara teori.


"Kami bekerjasama dengan Google untuk membawa Wear OS 3.0 ke platform Snapdragon 4100+ dan 4100. Snapdragon Wear 3100, 4100+, dan 4100 mampu menyokong Wear OS 3.0, tetapi kami tidak membincangkan sesuatu yang spesifik pada masa ini , "Qualcomm menulis dalam satu kenyataan.



Dengan pernyataan ini, sekurang-kurangnya kita dapat berharap bahawa jam tangan Wear OS semasa akan mendapat kemas kini Wear OS 3.0. Tetapi sudah tentu ia masih bergantung pada pengeluar pembuat jam tangan.


Sebabnya, Qualcomm hanya bertanggungjawab untuk perkakasan, terutama kemampuan perkakasan dalam menyokong perisian, yang dibuat oleh Google. Tetapi keputusan akhir terletak pada syarikat pembuat jam tangan, seperti Fossil, Tic Watch, dan lain-lain.


Fossil sebelum ini mengesahkan bahawa jam tangannya sekarang tidak akan menerima kemas kini Wear OS terkini. Mereka sebaliknya akan melepaskan jam tangan baru yang mempunyai ciri yang serupa dengan Wear OS baru.


Seperti yang dilaporkan sebelumnya, Google mempunyai perkongsian baru dengan Samsung, iaitu menggabungkan Wear OS dengan Tizen, kedua platform untuk alat pakai, yang diumumkan di Google I / O 2021.


Samsung sendiri sebenarnya telah menggunakan Tizen selama bertahun-tahun sebagai asas untuk pelbagai peranti, termasuk yang boleh pakai. Sekarang setelah digabungkan, namanya akan berubah menjadi 'Pakai', walaupun mungkin kemudian ia akan berubah lagi.


Perkahwinan antara Wear OS dan Tizen ini akan menghasilkan platform yang menggunakan lebih sedikit tenaga, mempercepat masa menunggu ketika membuka aplikasi, dan animasi yang lebih lancar.


Pembangun juga akan dipermudah ketika mengembangkan aplikasi, kerana dua platform smartwatch utama digabungkan. Ini bermaksud bahawa mereka tidak perlu membina aplikasi untuk terlalu banyak platform.

Previous Post Next Post

Contact Form