Sambut Hari Lahir, Hoshi Seventeen Sumbangkan 100 Juta Won


 Salah seorang anggota kumpulan Korea Selatan, Hoshi Seventeen, baru sahaja menyambut ulang tahunnya pada 15 Jun. Dalam meraikan ulang tahunnya yang ke-25, Hoshi memberikan sumbangan sebanyak 1.27 bilion IDR kepada kampung halamannya.

Dada Komuniti Gyeonggi mendedahkan bahawa minggu lalu, Hoshi menyumbang 100 juta won  kepada Yayasan Kebajikan Namyangju untuk memperingati ulang tahunnya. Berkat sumbangannya, Hoshi kini menjadi anggota yang terdaftar secara rasmi di Community Chest of Korea's Honor Society — status yang diberikan kepada para dermawan yang telah menyumbang lebih dari 100 juta won.


Hoshi memutuskan untuk mengetepikan dana setelah mendengar berita bahawa dana yang dimiliki yayasan itu menyusut kerana wabak Covid-19 yang sedang berlangsung. Ini menjadikan keadaan penduduk Namyangju lebih sukar daripada sebelumnya. Oleh itu, pertolongan ini sangat diperlukan.


Walikota Namyangju Cho Kwang Han berkata, “Saya percaya bahawa pengaruh seorang tokoh masyarakat terkenal yang membuat sumbangan seperti ini sangat besar. Terima kasih kepada Hoshi kerana tidak melupakan penduduk tempatan dan menyampaikan perasaan hangat anda. Kami akan bekerja lebih keras untuk membantu mereka yang memerlukan. "


Nampaknya, ini bukan kali pertama Hoshi menyisihkan dana untuk membuat sumbangan. Penyanyi berusia 25 tahun itu telah memberikan sumbangan kepada yang memerlukan selama bertahun-tahun.


Musim gugur lalu, dia menyumbangkan biasiswa kepada almamaternya untuk membantu pelajar yang memerlukan.


Hoshi sendiri baru-baru ini membuat debut solonya dengan mengeluarkan lagu berjudul "Spider" pada 2 April.


Lagu ini adalah pelbagai projek yang akan dilakukan SEVENTEEN pada tahun 2021, yang memperlihatkan betapa jatuh cinta dengan seseorang seperti terperangkap dalam jaring labah-labah.


Hoshi mengomentari mixtape, "Saya bersenang-senang ketika bekerja keras dan saya gembira saya mendapat peluang besar. Saya sangat gembira dan berbesar hati kerana dapat berkongsi muzik saya dengan CARAT (nama kelab peminat rasmi SEVENTEEN). "


Sementara itu, Seventeen sendiri sedang bersiap untuk kembali pada 18 Jun dengan mengeluarkan mini album kelapan mereka yang bertajuk "Your Choice".

Previous Post Next Post

Contact Form