Segera kembali, berikut adalah 4 drama yang telah dibintangi oleh Kim Dong Wook

 


Setelah sekian lama tidak dilihat, akhirnya pelakon Korea, Kim Dong Wook akan segera kembali dengan drama barunya yang berjudul You Are My Spring. Drama ini juga merupakan kemunculan semula artis cantik, Seo Hyun Ji. Jadi, akan ada dua bintang terkenal Korea yang kembali dalam drama ini.


Dalam drama genre romantis dan pembunuhan ini, Kim Dong Wook berperanan sebagai psikiatri bernama Joo Young Do yang pandai menyembunyikan luka di hatinya. Sementara itu, Seo Hyun Ji akan bermain dengan Kang Da Jung, pengurus hotel yang bermimpi tinggal di sebuah pangsapuri kecil di Gangneung.

Drama ini, yang mengisahkan sekumpulan orang dewasa yang tinggal di sebuah apartmen bernama Gugu, juga akan menampilkan pelakon Korea seperti Yoon Park dan Ji Seung-hyun. Pelakon cantik Nam Gyuri juga berperanan dalam drama ini, anda tahu! Jadi tidak sabar untuk menontonnya tidak lama lagi!


Sementara menunggu drama ditayangkan, mari tonton drama yang dibintangi oleh Kim Dong Wook terlebih dahulu!


1. Coffee Prince

Pecinta Kdrama pasti terbiasa dengan drama yang ditayangkan pada tahun 2007. Dalam drama Coffee Prince, Kim Dong Wook memerankan Ji Ha Rim yang bekerja sebagai pelayan di kafe Choi Han Kyul, yang dimainkan oleh artis Korea yang tampan, siapa lagi kalau bukan Gong Yoo.


Coffee Prince menceritakan kisah seorang wanita bernama Go Eun Cha yang diperankan oleh Yoon Eun Hye yang menyamar sebagai lelaki untuk bekerja di kafe Han Kyul. Namun, akhirnya identiti sebenar Eun Cha diketahui oleh Han Kyul dan mereka saling jatuh cinta.


2. Radiant Office


Drama ini mengisahkan tentang seorang wanita bernama Eun Ho Won (Go Ah Sung) yang sukar mendapat pekerjaan. Dia berulang kali melamar pekerjaan, tetapi selalu berakhir dengan kegagalan. Hingga akhirnya dia berjaya mendapatkan pekerjaan di sebuah syarikat yang diketuai oleh Seo Woo Jin (Ha Seok Jin) yang sangat menjengkelkan.


Baiklah, dalam drama ini Kim Dong Wook melakonkan watak bernama Seo Hyun. Dia adalah doktor yang merawat Ho Won di hospital ketika hendak membunuh diri.


3. The Guest


Adakah anda pernah menonton drama Kim Dong Wook ini? Bagi mereka yang tidak menyukai drama dengan thriller, genre misteri dan tidak tahan melihat adegan ganas, lebih baik tidak menontonnya.


Kim Dong Wook memerankan Yoon Hwa Pyung, seorang lelaki yang berasal dari keluarga paranormal. Dengan kekuatannya, Hwa Pyung dan dua rakannya Choi Yoon (Kim Jae Wook) dan Kang Kil-young (Jung Eun Chae) menolong orang yang dirasuk oleh roh jahat bernama "Sohn" (Tetamu).


4. Find Me in Your Memory


Dimainkan oleh Moon Ga Young dan Kim Dong Wook, drama ini berjaya menjadikan penonton teruja dan sukar untuk bergerak.


Find Me in Your Memory menceritakan kisah seorang lelaki bernama Lee Jung Hoon (Kim Dong Wook) yang selalu mengingati setiap detik hidupnya dan seorang wanita bernama Yeo Ha Jin (Moon Ga Young) yang melupakan masa lalunya kerana kenangan yang menyakitkan.


Nasib yang tidak disangka menyatukan mereka dan ternyata masa lalu Yeo Ha Jin ada kaitan dengan Jung Hoon.

Previous Post Next Post

Contact Form