Sertailah 'The Marvels', Ini adalah 5 Aksi Park Seo Joon dalam Drama Korea yang Menarik dan Ketegangan

 


Pesona bintang Korea Selatan semakin menarik perhatian Hollywood. Salah satunya ialah Park Seo Joon. Dia dilaporkan akan bergabung dengan filem The Marvels, sekuel filem Captain Marvel (2019), yang dibintangi oleh Brie Larson.

Awsome ENT, agensi Park Seo Joon belum mengesahkan berita ini, tetapi jika benar, Park Seo Joon akan menjadi pelakon Korea ketiga yang membintangi filem Marvel selepas Claudia Kim di Avengers: Age of Ultron (2015) dan Ma Dong Seok dalam Eternals (2021). The Marvels dijadualkan ditayangkan pada tahun 2022, Park Seo Joon kemungkinan akan berangkat ke Amerika Syarikat pada separuh kedua tahun ini untuk menjalani penggambaran.


Park Seo Joon sendiri adalah bintang Hallyu terkenal yang memulakan debutnya dengan drama Dream High 2 (2012). Dia kemudian menjadi terkenal di arena antarabangsa setelah bermain dalam drama Kill Me Heal Me (2015).


Selain kejayaannya dengan drama romantis seperti She Was Pretty (2015) dan What Wrong with Secretary Kim (2018), Park Seo Joon juga ikonik dengan peranan yang mencabar dalam sejumlah drama dan filem aksi. Nah, inilah senarai.


1. Hwarang: The Poet Warrior Youth (2016)


Kisah dalam siri drama kolosal ini berkisar pada Hwarang, sekumpulan pemuda elit semasa Kerajaan Silla. Park Seo Joon memerankan Sun Woo, anak angkat seorang petani miskin yang ternyata menjadi anak Hwi Kyung Kong, seorang raja masa depan yang buangan. Park Seo Joon juga kelihatan seperti seorang kesatria dalam drama ini.


2. Fight My Way (2017)


Park Seo Joon berperanan sebagai Ko Dong Man, bekas atlet taekwondo remaja yang kini bekerja sebagai pembasmi makhluk perosak. Bersama tiga rakannya, Ko Dong Man kemudian memperjuangkan impiannya untuk menjadi atlet seni mempertahankan diri UFC. Tidak hairanlah, ada banyak adegan pertempuran di gelanggang drama ini. Namun, drama ini juga tebal dengan rasa romantik yang amat disesalkan.


3. Midnight Runners (2017)


Juga dibintangi oleh Kang Ha Neul, filem ini menawarkan kisah aksi dan komedi yang akan menggegarkan perut. Park Seo Joon berperanan sebagai Ki Joon, seorang pemuda dari keluarga kurang bernasib baik yang memasuki akademi polis kerana pendidikannya percuma. Sudah tentu, dia menjalani beberapa latihan fizikal. Sehingga dia menyaksikan kejadian penculikan ketika keluar pada waktu malam. Dari situ, perjalanan gaya detektif kedua rakan ini bermula.


4. The Divine Fury (2019)


Park Seo Joon dalam filem ini melakonkan watak Yong Hoo, seorang atlet MMA yang menolong imam dalam memerangi syaitan yang mengawal tubuh manusia. Gabungan genre seram, aksi, misteri, dan eksorsisme menjadikan filem ini lebih mencabar untuk ditonton pada waktu malam.


5. Itaewon Class (2020)


Siapa yang boleh melupakan peranan ikonik Park Seo Joon dalam drama ini? Perwatakan tegas Park Saeroyi yang dimainkannya membuatkan banyak orang jatuh cinta. Menceritakan kisah seorang pemuda yang ingin membalas dendam terhadap orang yang menghancurkan hidupnya dan ayahnya, drama ini juga dibumbui dengan adegan pergaduhan yang mendebarkan. Drama ini juga lebih menarik dengan kisah cinta Park Saeroyi dan Jo Yi So.


Menonton lakonan Park Seo Joon yang hebat dalam lima drama dan filem aksi ini, tidak hairanlah Hollywood menatapnya untuk menyertai projek filem superhero Marvel Cinematic Universe yang kini sedang mengerjakan The Marvels. Wow, kami sedang menunggu debut Park Seo Joon di Hollywood, kan!

Previous Post Next Post

Contact Form