Tamagotchi Muncul Kembali Ke Kehidupan, Kini Jam Tangan Moden


 Kanak-kanak tahun 1990-an mesti biasa dengan Tamagotchi. Haiwan peliharaan digital kini dilahirkan semula dengan bentuk yang lebih moden, iaitu smartwatch.

Bandai, pencipta Tamagotchi, baru sahaja mengumumkan Tamagotchi Smart di Jepun. Reinkarnasi terbaru ini dilancarkan sempena ulang tahun ke-25 Tamagotchi.


Tamagotchi Smart masih mengekalkan bentuk telur ikoniknya dan terdapat dalam dua warna pastel, merah jambu dan teal. Bezanya, Tamagotchi kini mempunyai layar sentuh berwarna dan serangkaian ciri moden lain.



Kini pengguna Tamagotchi dapat menjaga haiwan peliharaan digital mereka menggunakan skrin sentuh dan kawalan suara. Skrin sentuh membolehkan pengguna membangunkan haiwan kesayangan dan memeliharanya secara hampir.


Kawalan suara tidak seperti sistem pengecaman suara yang canggih yang dapat memahami perintah atau perkataan tertentu. Tetapi sistem ini dapat digunakan untuk melakukan perbualan langsung dengan haiwan peliharaan.


Ciri-ciri lain seperti pedometer dan jam digital juga ada, serta penyambungan tanpa wayar untuk berinteraksi dengan Tamagotchis lain, seperti dipetik dari Gizmodo, Sabtu (19/6/2021).


Pengguna Tamagotchi Smart juga dapat mengumpulkan watak haiwan peliharaan baru dengan membeli Kad TamaSma secara berasingan. Ini adalah kunci fizikal yang boleh dihubungkan dengan Tamagotchi Smart untuk mendapatkan watak dan kandungan eksklusif.


Tamagotchi Smart akan mula dijual di Jepun mulai 23 November dengan harga 7,480 yen. Masih belum diketahui sama ada jam tangan pintar yang menggemaskan ini akan dijual di peringkat global atau tidak. Bagaimana dengan anda, bersedia untuk mengenang kembali Tamagotchi versi moden?

Previous Post Next Post

Contact Form