Telefon Permainan Red Magic 6 dan 6 Pro Dilancarkan pada bulan Julai, Berikut adalah Spesifikasi

 


Nubia akan membawa telefon permainan terbarunya kepada pengguna pada bulan Julai 2021. Telefon pintar permainan yang dimaksudkan adalah Nubia Red Magic 6 dan Nubia Red Magic 6 Pro.


Nubia, akan membawa telefon permainan Nubia pada 12 Julai 2021.


Kedua-dua telefon pintar permainan Nubia ini mempunyai ukuran dan ciri layar yang sama, serta pemproses yang menggunakan Qualcomm Snapdragon 888 yang kini merupakan pemproses terpantas.


Nubia menjanjikan bahawa prestasi telefon permainannya semakin sukar berkat teknologi penyejukan pelbagai dimensi. Kedua-dua Red Magic 6 dan 6 Pro kedua-duanya mempunyai kelebihan dengan kadar penyegaran hingga 165Hz dan kadar pengambilan sentuhan hingga 500Hz.



Red Magic 6 dan 6 Pro kedua-duanya membawa tiga kamera belakang yang terdiri daripada kamera utama 64 MP, kamera ultra lebar 8 MP dan kamera makro 2 MP. Sementara kamera depan mempunyai resolusi 8 MP.


Selain itu, terdapat juga kerajang tembaga yang besar dan penggunaan pasta termal. Teknologi penyejukan juga disertakan dalam telefon pintar. Berkat teknologi penyejukan, suhu telefon dapat dikekalkan sehingga dapat digunakan secara optimum untuk waktu yang lama.


Satu lagi spesifikasi khas Red Magic 6 yang membawa skrin AMOLED 6,8 inci dengan resolusi Full HD +.


Nubia Red Magic 6 ProNubia Red Magic 6 Pro Foto: Doc. Nubian

Sementara dapur pacu menggabungkan Snapdragon 888 dengan 12 GB RAM jenis LPDDR5 dan memori dalaman 128 GB UFS 3.1.


Telefon pintar ini sudah mempunyai Sistem Penyejukan Multi-dimensi ICE 6.0 lengkap dengan turbofan. Turbofan mempunyai kelajuan hingga 20,000 rpm yang mampu mengedarkan udara panas dengan baik. Teknologi ini membolehkan suhu teras CPU dikurangkan hingga 16 darjah Celsius.


Sumbernya bergantung pada bateri berkapasiti 5,050 mAh dan dilengkapi dengan pengecasan pantas 66W. Dikatakan, teknologi pengecasan pantas ini dapat mengecas bateri dari sifar hingga penuh hanya dalam 38 minit.


Sedangkan spesifikasi untuk Red Magic 6 Pro mempunyai RAM lebih banyak daripada saudaranya, iaitu 16 GB. Begitu juga dengan memori simpanannya yang menawarkan ruang 256 GB.


Walaupun kapasiti bateri serupa, iaitu 5,050 mAh, ciri pengecasan pantas pada Red Magic Pro jauh lebih pantas kerana adanya output kuasa 120W.


Untuk ketersediaan warna, Red Magic 6 dijual dalam varian warna Eclipse Black sementara Red Magic 6 Pro adalah Moon Silver.


Red Magic 6  hadir dengan RAM dan spesifikasi memori dalaman 12/128 GB dan Red Magic 6 Pro hardir dengan RAM dan memori dalaman 16/256 GB


Previous Post Next Post

Contact Form