Ulasan Honor Band 6: Skrin lega, Ciri Baik

 


Merakam aktiviti harian telah menjadi gaya hidup baru bagi masyarakat di tengah-tengah wabak COVID-19. Sebagai tindak balas, Honor melancarkan jalur pintar dengan skrin luas dan ciri-ciri yang cukup baik untuknya.

Honor Band 6 adalah jalur pintar baru yang dikeluarkan di pasaran. Dengan dimensi skrin 1,47 inci, skrin telefon pintar ini berasa lega, maklumat dari sambungan telefon bimbit menjadi jelas.


Sokongan paparan AMOLED dengan ciri layar sentuh dengan resolusi 194x368 piksel menjadikan kualiti gambar yang dipaparkan cukup baik. Berat peranti juga ringan, sekitar 18 gram.


Untuk menyertai aktiviti sukan, Honor telah memasukkan 10 jenis pilihan latihan. Berbasikal, berlari dan berjalan kaki adalah contoh.


Honor Band 6 juga dapat digunakan untuk berenang kerana sudah memiliki 5 fitur tahan air ATM.


Dari segi bateri, Honor mempunyai kapasiti 180mAh. Dari ujian kami, jumlah ini cukup untuk menyokong aktiviti yang berkaitan dengan telefon pintar 24 jam selama 10-14 hari.






Sensor denyut jantung dan tahap tepu oksigen adalah ciri wajib semasa pandemik COVID-19 ini. Honor Band 6 adalah anggota kemudahan itu, untuk mengukur kadar denyutan jantung secara berterusan terdapat teknologi TruSeen 4.0.


Rakaman selama 24 jam dapat dilihat dalam aplikasi Huawei Health. Aplikasi ini mesti dimuat turun semasa memasangkan Honor Band 6 dengan peranti telefon pintar. Sambungan Bluetooth v5 yang disertakan dengan peranti Honor Band 6.


Honor Band 6 juga dapat digunakan untuk merakam waktu tidur, tahap tekanan, dan juga memberikan maklumat cuaca.


Dua kekurangan dari Honor Band 6. Yang pertama berkaitan dengan GPS, yang kedua dengan sambungan pada peranti iOS.


Terdapat satu ciri yang tidak muncul di iOS, pemain musim. Kami melakukan ujian itu dengan iOS 14.


Ciri pemain muzik akan muncul secara automatik pada peranti Honor Band 6 jika disambungkan ke OS Android.


Untuk melakukan penjejakan sukan yang memerlukan perkhidmatan GPS, Honor Band 6 mesti selalu disambungkan ke peranti telefon pintar kerana tidak mempunyai GPS di jalur pintar.


pendapat kami

Honor Band 6 cukup memuaskan sebagai jalur pintar pada harga yang menjimatkan. Walaupun tanpa GPS, peranti ini masih mempunyai ciri-ciri yang baik, terutama ketika disambungkan ke peranti Andriod.


Mengecas bateri menggunakan pengecas magnetik juga disokong oleh kemudahan pengecasan pantas. Pengecasan selama 5 minit didakwa boleh digunakan selama 2 hari.


Di beberapa laman web eCommerce, Honor Ban 6  boleh menjadi pilihan apabila anda ingin membeli alat pemantau badan setiap hari dengan harga yang sesuai dengan poket.

Previous Post Next Post

Contact Form